Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagogický pohled na výchovu dětí homosexuálními páry
Vráblíková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je orientována na téma výchovy dětí gay a lesbickými páry. Zabývá se postojem pedagogů základních škol k otázce homosexuality a homoparentality. V teoretické části jsou představeny pojmy jako rodina, gender, genderová role a identita. Dále se práce zaměřuje na koncept gay a lesbických rodin, na právní aspekty homoparentality a možné cesty stejnopohlavních párů k rodičovství. V neposlední řadě jsou prezentovány některé provedené výzkumy homoparentality. Část těchto výzkumů se zabývá možným vlivem výchovy rodičů stejného pohlaví na vývoj dítěte. Další skupinu představují výzkumy rodičovské zkušenosti gayů a lesbických žen. Poslední kapitola teoretické části se zabývá pojetím homosexuality a výchovou dětí ve školách. Cílem praktické části práce je zjistit, jaký je postoj pedagogů k otázce homosexuality a homoparentality, zda a jak je o těchto tématech vyučováno a jak se postoj učitelů odráží ve výuce/vyučování. Klíčová slova homosexualita, homoparentalita, stejnopohlavní rodina, gay rodičovství, lesbické rodičovství, registrované partnerství
Aspekty života homoparentálních rodin v České republice z pohledu rovného zacházení
Slunéčková, Zuzana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Moje diplomová práce by měla nabídnout komplexní vhled do fungování homoparentálních rodin a mapování těžkostí, které tyto rodiny musí překonávat, ve snaze plnohodnotně fungovat ve společnosti resp. v České republice. Z hlediska dodržování rovného přístupu budu podrobněji zkoumat procesy, nástroje a instituce, které zajištují stejné podmínky pro všechny rodiny bez rozdílu. Zajímají mě především bariéry fungování těchto rodin, v porovnání s rodinami heterosexuálními. Z hlediska veřejné politiky budu zjišťovat, zda jsou tyto procesy v souladu s rovným přístupem pro všechny. Legalizace vztahů nebiologického rodiče k dítěti ve společné domácnosti, jejich práva a povinnosti k němu, dále přístup lesbických žen k asistované reprodukci a gay mužů k surogátnímu mateřství jsou hlavními tématy, které budu zkoumat. Tím, že Česká republika umožnila uzavření partnerského svazku mezi homosexuály, se logicky nabízejí další otázky jejich vzájemného soužití. Dnes je velice diskutována právě povaha tohoto vztahu a možnosti jeho "přerodu" do plnohodnotné rodinné struktury. Tento vývoj vyvolává řadu teoretických i praktických otázek. Ve své práci se budu snažit porozumět těmto jevům, vysvětlit a najít řešení problémů pomocí nástrojů a opatření veřejné politiky jakými jsou zákony a právní úpravy, které by měly směřovat...
Pedagogický pohled na výchovu dětí homosexuálními páry
Vráblíková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je orientována na téma výchovy dětí gay a lesbickými páry. Zabývá se postojem pedagogů základních škol k otázce homosexuality a homoparentality. V teoretické části jsou představeny pojmy jako rodina, gender, genderová role a identita. Dále se práce zaměřuje na koncept gay a lesbických rodin, na právní aspekty homoparentality a možné cesty stejnopohlavních párů k rodičovství. V neposlední řadě jsou prezentovány některé provedené výzkumy homoparentality. Část těchto výzkumů se zabývá možným vlivem výchovy rodičů stejného pohlaví na vývoj dítěte. Další skupinu představují výzkumy rodičovské zkušenosti gayů a lesbických žen. Poslední kapitola teoretické části se zabývá pojetím homosexuality a výchovou dětí ve školách. Cílem praktické části práce je zjistit, jaký je postoj pedagogů k otázce homosexuality a homoparentality, zda a jak je o těchto tématech vyučováno a jak se postoj učitelů odráží ve výuce/vyučování. Klíčová slova homosexualita, homoparentalita, stejnopohlavní rodina, gay rodičovství, lesbické rodičovství, registrované partnerství

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.